Który papier zakupić? Firmowy czy artystyczny – zobacz różnice

Doglądająca o własny wizerunek w oczach klientów korporacja, koniecznie powinna słusznie rozległą wagę przykładać o połączonych z nim zagadnień. Są to w szczególe, zdawałoby się, drobiazgi, jakie jednakże znacząco wpływają na to, jak postrzegają nas klienci oraz współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier firmowy, czyli celowo zaprojektowane arkusze, na których drukowane są wszelkie informacje oraz korespondencja firmowa, a też faktury i inne tego typu dokumenty.

Jak każdy prawdopodobnie się domyśla, główną cechą godziwego papieru służbowego jest estetyka jego projektu oraz wykonania – musi on być nie tylko charakterystyczny i nie dający się pomylić z żadną inną firmą, jednakowoż też ładny, miły dla oka oraz nienarzucający się. Planując papier firmowy należy także pamiętać, żeby zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na jakie będzie można umieszczać treść wszelkich firmowych dokumentów – przenigdy nie może być jej za mało.

Niezmiernie ważna jest też kolorystyka, utrzymana w stonowanej, nierażącej oczy tonacji – wypróbuj papier kolorowy. Żyjemy w czasach, w jakich stopniowo maleje rola druku oraz wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, które zastępują powoli rozmaitego rodzaju elektroniczne faktury oraz korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się zdołało, że papier firmowy ma obowiązek w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, jednakże z całą pewnością tak nie jest – wciąż jest on używany oraz żadna korporacja, której zależy na tym, by jej kontrahenci postrzegali ją jako fachową nie powinna lekceważyć tego tematu.

Na pewno bardzo ważny jest projekt papieru firmowego, jaki zezwoli kontrahentom natychmiast rozpoznać, że dany dokument pochodzi właśnie z naszej profesjonalnej firmy – bez żadnego ale powinno odnaleźć się tak logo stworzonego przez nas przedsiębiorstwa, zwięzłe hasło promocyjne i dane kontaktowe. Należy też pamiętać, iż papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, zezwalającej oczom skoncentrować się na treści dokumentów, których jest nośnikiem – wyraziste barwy dopuszczalne są tylko wtenczas, kiedy którąś z informacji trzeba w pewien sposób zaakcentować.

Dodaj komentarz